Preview

Using effective methods within the framework of the updated training program

Abstract

   The article is devoted to the issues of updating the content of secondary education in the Republic of Kazakhstan. The updated program assumes a spiral model of learning, that is, the gradual expansion and deepening of knowledge, which leads to effective teaching of the subject, the purpose of which is to improve the language competence of students. In the context of this program, when studying Russian in classes with Kazakh as the language of instruction, the development of students ‘ speech is put forward in the first place; the skills of speaking, listening, reading and writing are developed, which they will need to solve vital problems in the future. Special attention is paid to effective teaching methods to improve students ‘ language competence. The article offers active methods of updating the curriculum, which open up opportunities for students to use their life, educational and communicative experience in the process of solving communicative problems, developing logical thinking, imagination, memory and attention.

About the Authors

K. Zhanabaeva
Secondary school № 78
Kazakhstan

Shymkent



S. E. Kaldykozova
M. Auezov South Kazakhstan State University
Kazakhstan

Shymkent



L. Zh. Lesbekova
M. Auezov South Kazakhstan State University
Kazakhstan

Shymkent



Zh. A. Ryskeldieva
M. Auezov South Kazakhstan State University
Kazakhstan

Shymkent



G. A. Temirbekova
M. Auezov South Kazakhstan State University
Kazakhstan

Shymkent



References

1. Акименко В. М. Новые педагогические технологии: Учеб. метод. пособие / В. М. Акименко. – Ростов н/Д., 2008. – 210 с.

2. Пантюхова П. В. Роль синквейна при формировании учебно-познавательной компетенции в процессе обучения английскому языку студентов-лингвистов / П. В. Пантюхова. Режим доступа: www.rusnauka.com [Электронный ресурс]. (дата обращения 15. 12. 2016).

3. Ермекова Ж. Т. Синквейн на занятиях профессионального русского языка / Ж. Т. Ермекова. URL: https://dspace.enu.kz/handle/data/3894?ysclid=l667vhtopz807988850 [Электронный ресурс]. (дата обращения 15. 12. 2016).

4. Мотина Е. И. Язык и специальность лингвометодические основы обучения русскому языку студентов-нефилологов / Е. И. Мотина. – М.: Русский язык, 1988. – 62 с.

5. Ашим У. М. Синквейн как средство развития творческих способностей учащихся / У. М. Ашим. http://cyberleninka.ru/article/n/sinkveyn-kak-sredstvo-razvitiya-tvorcheskih-sposobnostey-uchaschihsya#ixzz4SE7CEIEV) [Электронный ресурс]. (дата обращения 15. 12. 2016).

6. Кендиван О. Д. С. Дидактические синквейны как средство активизации познавательной деятельности учащихся [Текст] / О. Д. С. Кендиван, Л. Л. Куулар // Фундаментальные исследования. – 2014. – № 3. – С. 78.

7. Куулар Л. Л. Синквейн-метод – средство реализации метапредметных результатов освоения основных образовательных программ [Текст] / Л. Л. Куулар, М. П. Куликова // Современные проблемы науки и образования. – 2014. – № 3.– С. 53.


Review

For citations:


Zhanabaeva K., Kaldykozova S.E., Lesbekova L.Zh., Ryskeldieva Zh.A., Temirbekova G.A. Using effective methods within the framework of the updated training program. Tiltanym. 2017;(4):8-13. (In Russ.)

Views: 206


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2411-6076 (Print)
ISSN 2709-135X (Online)